n-am. nu pot. nu stiu. nu vreau.

Pentru ca nu imi dau seama ce vreau, schimbam abordarea si o sa incerc sa imi dau seama  ce nu vreau. Si ce nu pot. Ce nu mai pot. Si daca tot suntem aici, hai sa lamurim odata pentru totdeauna care e diferenta.

„Nu pot” e scuzabil, nu poti sa te superi pe cineva care nu are capacitatea sa faca ceva. „Nu vreau” inseamna sa iti asumi resentimentele celor care se asteapta sa vrei. „Nu pot” atrage compasiune si simpatie. „Nu vreau” provoaca resentimente. „Nu pot” paseaza responsabilitatea. „Nu vreau” atrage responsabilitatea. „Nu pot”, repetat de suficiente ori te apara de propria constiinta. „Nu vreau” iti atrage mustrari de constiinta daca gresesti. „Nu pot”  exista fara motive. „Nu vreau” trebuie justificat. „Nu pot”  e simplu. „Nu vreau” trebuie muncit. „Nu pot”  incheie discutia. „Nu vreau” abia o incepe.

Cand ai sa sesizezi diferenta o sa fim toti mai fericiti. Tu, in primul rand, pentru ca ai fi acolo unde ai  sa vrei sa fi, constient ca asta vrei  si o sa scapi de sentimentul ca ai mereu nevoie de altceva. Eu, pentru ca ‘nu pot’ ma infurie si ma face sa insist, in timp ce ‘nu vreau’  m-ar umili si m-ar convinge sa renunt.

Incep eu, pentru exemplificare.

Nu pot sa te inteleg. Nu pot sa fiu inteleapta sau coerenta in preajma ta.  Nu pot sa reactionez la timp. Si cam asta e tot ce nu pot efectiv sa fac.

Nu vreau  sa mai astept. Daca as fi spus ‘nu pot’ ar fi insemnat cu totul altceva. Nu vreau sa-ti cer sa alegi (pentru ca gresesti mereu). Dar ar trebui. Nu vreau sa iti spun sa ma lasi in pace ( pentru ca m-ai asculta probabil). Dar ar trebui. Nu vreau sa merg mai departe cu planurile, cu schimbarile pe care eram sigura ca  le vreau acum cateva luni. Am fost tentata sa spun ‘nu pot’, dar nu e adevarat. Nu vreau sa renunt la speranta ( pentru ca as ramane cu ideea ca poate ar fi fost bine daca as fi avut rabdare). Nu vreau sa mai am rabdare ( pentru ca profiti de ea ). Nu vreau sa-mi mai spui fraze frumoase (pentru ca nu le pui in practica). Nu vreau sa ma mai gandesc la tine.

Lasă un răspuns

