eu, tu, el/ea, noi, voi, ei/ele sau pronumele personal

EU. De la mine pleaca tot. Ii aud si pe restul dar EU sunt centrul universului meu. Unii au permis de sedere, altii aplica pentru cetatenie, altii sunt doar in vizita aici. Isi dau cu  parerea, inclina capul si se uita printre pleoape. Critica sau aproba in functie de ce fel de zi au.  Zilele astea cei mai multi critica. Majoritatea au o opinie pertinenta insa pentru ca au ajuns aici cu preselectie. Cei mai dragi zambesc si asteapta un deznodamant sau ma ajuta sa gresesc daca insist dupa ce ascult toate opiniile. Se bucura de fiecare zi buna sau imi formuleaza gandurile in propozitii.  Cineva mi-a spus ca in preajma mea se tace comfortabil. Pentru ei imi largesc universul. Si cu toate astea EU te astept mereu pe tine. Nu mai avem ceai.  Am ramas doar cu muzica, pentru cateva zile cel putin. Si ne-am luat un motan.  

TU. Dai alta valoare timpului, de parca l-ai tine pe tot in buzunarul de la piept. Pui perioade de valabilitate pe vorbe si pe actiuni, dar numai tu stii cand expira. Te joci cu cuvintele fara sa le cantaresti inainte. Si ale tale sunt  cu invelis dulce si amare la mijloc. Blonda, bruneta…cine mai numara, nu?

EA. Pentru EA trebuie sa fie un EL.  Asa cere si gramatica limbii romane si EU.  Alt EL insa decat al meu.

NOI. Cu el trebuiau sa inceapa. Nu s-ar fi terminat ceaiul. Si nici nu as fi scos manusile inca pentru ca am fi mers de mana. Am fi mers mai mult pe jos. Rafturile de sus ar fi fost ale tale pentru ca oricum  nu ajung la ele. Pe un perete ar fi stat cartile mele si pe celalalt proiectorul tau. Ar fi trebuit totusi sa ne certam cu cei de la RDS in legatura cu netul. Si ar fi trebuit sa iti facem o cartela pentru interfon. Nu stiu cum te-ai fi inteles cu motanul. Cred ca il cheama Sebastian. Nu m-am hotarat.

VOI. De acum incolo il inlocuim cu „the one we shall not mention”. Obiectiv, VOI pentru mine e NOI pentru EA. This is confusing. At least it’s not complicated anymore.

EI sau ELE chiar nu ne intereseaza.

Hai sa mai vorbim despre NOI.

Lasă un răspuns

